La enseñanza debe ser por la acción. La educación es la vida; la escuela es la sociedad.

John Dewey

lunes, 23 de enero de 2012

Per acabar...una bona reflexió!

Des de el primer dia que vaig començar Bases Didàctiques i disseny curricular fins ara la meva visió de l'educació ha canviat moltíssim.


Des d'un primer moment, el fet de pensar en deixar de seguir un llibre de text, treballar per projectes o utilitzar tecnologies dintre d'una classe em semblava un fet molt llunyà.


Ara, després de raonar, reflexionar i veure totes les millores que podem aconseguir seguint una nova línia d'educació he de dir que vull ser una mestra diferent al tipus de mestres que he tingut jo durant la meva etapa escolar.


Vull ser una mestra guia, una mestra que no ompli les carpetes dels meus alumnes de fitxes, ni imposi deures sense utilitat i on la màxima feina sigui copiar les respostes d'un text, respostes que vulguin abraçar tantes àrees que les preguntes estan incloses amb calçador.


Ara entenc que es pot aprendre més i millor deixant de banda el llibre de text, gràcies a les noves tecnologies. Creant per exempre un bloc, on els alumnes escriguin allò que els interessa estudiar i allò que aprenen sobre el tema, les seves motivacions, etc. Un fet que traspassi les parets de l'aula, que fins i tot els pares puguin seguir mitjançant aquesta eina el que fan els seus fills a classe.


Aixó també els hi servirà per assimilar tot el coneixement que, poc a poc, van assolint gariebé sense adonar-se'n. A més, serà de forma significativa ja què ells mateixos seràn els protagonistes del seu propi aprenentatge i els qui entaulin un punt de partida i un d'arribada per saber des d'on partim i saber el punt que volem aconseguir. Poc a poc anirem aprenent tots junts, a l'hora i reflexionant sobre el que anem assolint.


Aquest és el punt clau del nostre aprenentatge: la reflexió. Amb aixó exercitarem la memòria, la lògica i desenvoluparem la necessitat de destriar informació, de contrastar aquesta i de formar-ne i compartir-ne de pròpia; i sabrem que anem pel bon camí perquè també apendrem a saber si estem ben encaminats o no cap a l'objectiu que volem aconseguir.


Gràcies a la tecnologia podrem contrastar informació, aixó serà una bona forma d'autoavaluar-nos, per tant aprendrem més i millor ja què la tecnolgia es renova dia a dia i la informació que trobarem sobre el nostre entorn estarà totalment actualitzada i aixó ens servirà per aprendre sobre tot el què ens envolta i no només sobre el que el llibre ens vulgui ensenyar.


Penso que la tecnologia ha transformat la forma de veure l'educació i l'educació en sí. Obrir portes a les noves tecnolgies i eines de la web 2.0 a les aules és un avanç en l'educació i un gran avantatge per a l'assoliment del coneixement.


Jo mateixa he aprés d'aqestes eines i m'han servit per portar l'assignatura al dia, per ordenar el meu assoliment de coneixement i m'ha agradat molt arribar al fi de l'assignatura i saber que ho tinc tot perfectament après gràcies a la reflexió i a la necessitat de portar-ho tot al dia per a poder enfocar les meves creacions de forma correcta.


Penso que si aixó és útil i fàcil per a mi, per als nens que ja néixen amb les tecnologies apreses ha de ser igual de bo.


A més, el fet què les creacions traspassin les parets de l'aula i siguin llegides per altres persones pot ser un fet molt motivant per als nens, ja què, personalment, per a mi també ho ha set.


M'emporto una molt bona experiència pel que fa a la creació d'aquest bloc.
Com podem veure, el nostre PLE, igual que nosaltres, ha crescut i millorant amb totes les eines que hem utilitzat aquest semestre.


I per acabar, deixar la reflexió de grup feta, és clar, amb una de les eines que podem trobal al PLE.



Un petonet molt gran a tots i totes i moltes gràcies per l'atenció mostrada en totes les entrades!
Però no es un adéu ni molt menys, és un fins aviat, perquè penso tornar amb altres assignatures! Em sento lligada a aquesta eina tan útil, que anem a fer-hi?


Patricia Pinar Roig
☺♥♪

No hay comentarios:

Publicar un comentario